عصر ایران – کارشناس موشکی اسرائیل برنامه موشکی ایران را پرانرژی توصیف کرد و آن را غنی ترین برنامه موشکی نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیای امروز برشمرد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از پایگاه خبری مسیحیان (سی بی ان نیوز)،  "اوزی روبین" گفت: پرتاب اولین موشک ایران به فضا باید کل دنیا را نگران کند، زیرا اگر ایران قادر به قرار دادن ماهواره در فضا باشد، برای این کشور فرستادن بمب به نقاط دیگر جهان، کار دشواری نخواهد بود.

وی ماهواره ایران را به ماهواره اسپوتنیک روس ها در سال 1957 تشبیه کرد و گفت: موشک سوار شده بر پشت این ماهواره، آمریکایی ها را ترساند و نشان داد اگر روس ها می توانند این شی 15 پوندی را در مدار قرار دهند، پس فرستادن موشکی به سمت واشنگتن نیز برایشان آسان خواهد بود.

روبین افزود: پرتاب ماهواره ایرانی و ادامه برنامه هسته ای در این کشور این سوال را به وجود آورده که آیا ایرانیان می توانند یک ابزار هسته ای بسازند که قادر به هدف قرار دادن آمریکا باشد.

وی معتقد است: اگر این توان در برنامه فضایی روسیه وجود داشت، پس برنامه فضایی ایران نیز می تواند تهدید مستقیمی را متوجه آمریکا کند.

روبین خاطرنشان کرد: ایرانی ها با برخورداری از قابلیت احتمالی پرتاب ماهواره، تلویحا و نه با صراحت آمریکا را تهدید می کنند.