اخیرا متوجه شدیم که در حضور فرماندهی کل قوا ، ناوچه پیشرفته موشک انداز جوشن که به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است،رسماً به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.این الحاق در سواحل دریای خزر صورت گرفت..



خصوصیات :

ناوچه موشک انداز جوشن از آخرین فن‌آوری روز دنیا در زمینه ساخت بدنه، سامانه‌های تسلیحاتی، الکتریکی و الکترونیکی، قدرت آتش توپخانه‌ای و موشکی سنگین برخوردار است.استفاده از آلیاژهای ضد حرارتی و چند لایه باعث شده است که این ناوچه ، مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع موشک و اژدر از خود نشان دهد.خصوصیت فوق العاده این شناور تمام ایرانی ، سرعت ومانور بالا در درگیری های دریایی میباشد.این ناوچه ایرانی مجهز به به انواع تسلیحات استراتژیکی چون تو پ فجر 27 قدرتمند ترین توپ دریایی جهان با نواخت تیر ممتد 120 گلوله مرگبار در دقیقه، هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی، زیر دریایی های فردی و شناسایی السابحات، و...میباشد.این ناوچه همچنین امکان فرود همزمان2 فروند از انواع بالگردهای جنگی و غیره را دارا میباشد.

باید گفت کشوری که سال 82 از نیروی دریایی روسیه درخواست 2ناوچه جنگی نمود و با درخواستش مخالفت شد اکنون خود ناوچه ای میسازد که نه تنها از نمونه های غربی یک سرو گردن بالا تر است بلکه موجب وحشت آنها نیز گشته است.

اخیرا در کشورهای منطقه شایع شده است که هیچ شناوری توان نزدیک شدن به جوشن را ندارد وهیچ  شناور سطحی و  زیر سطحی توان فرار از آتش توپ فجر 27 مستقر در عرشه این ناوچه را ندارد.توپ فجر 27 به دست متخصصان نیروی دریایی و صنایع دفاعی بومی شده و قابلیت نواخت بالا برابر با آخرین استانداردهای جهانی و قابلیت کنترل از راه دور را دارد.... جمهوری اسلامی ایران سومین کشوری است که به فناوری ساخت این توپهای پیشرفته دست پیدا کرده است.

... میرود که نسلهای دوم و سوم جوشن حاکمان بی چون وچرای منطقه خلیج فارس باشند انشاءالله.

خبرگزاری فارس: ناوچه موشک انداز جوشن در حالی صبح امروز رسماً در حضور رهبر معظم انقلاب به نیروی دریایی ارتش پیوست که جزو بهترین ناوچه های هم نسل خود در جهان محسوب می‌شود.