آمریکا در نظر دارد تا با فروش "بمب های بتن‌شکن " به کره جنوبی، قابلیت حمله به تجهیزات زیرزمینی کره‌شمالی را برای این کشور فراهم آورد.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا درحالیکه نامش فاش نشد به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: واشنگتن اخیرا فروش بمب های GBU-28 (بتن‌شکن) که در طول جنگ 1990 و 1991 خلیج فارس برای ویرانی مراکز فرماندهی زیرزمینی عراق استفاده می‌شد، به تصویب رسانده است.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که این بمب‌های بتن شکن که با اشعه لیزر هدایت می شوند قرار است بین سالهای 2010 و 2014 به کره جنوبی تحویل داده شود.
این خبرگزاری در ادامه افزود: آمریکا اعلام کرده است، درصورتی که جنگی به وقوع بپیوندد، کره جنوبی می تواند با استفاده از جنگنده های خود، بمب های بتن شکن را حمل کرده و تجهیزات زیرزمینی کره شمالی همچون تجهیزات هسته ای و نظامی این کشور را مورد هدف قرار دهد.
ژنرال "والتر شارپ "، یکی از مقامات ارشد آمریکایی در کره جنوبی در ماه آوریل اعلام کرد که کره شمالی صاحب بزرگترین توپخانه جهان است و به همین منظور کره جنوبی به دنبال جذب حمایت از سوی ارتش آمریکا است و بیش از 600 هزار نفر از ارتش کره جنوبی به حمایت 28 هزار و 500 تن از ارتش آمریکا در تلاش هستند تا تهدیدهای ارتش 1/1 میلیون نفری کره شمالی را دفع کنند.