رژیم صهیونیستی پس از روسیه دومین صادرکننده تسلیحات به هند است .
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی منابع اسرائیلی فاش کردند خریدهای امنیتی هند از اسرائیل در سالجاری رکورد بی سابقه ای داشته است . این اخبار در حالی منتشر می شود که دهلی نو یک ماهواره هوشمند برای جاسوسی از تل اویو خریده است که قیمت ان به 200 میلیون دلار می رسد . هند این ماهواره را ماه اینده به فضا خواهد فرستاد.
از سوی دیگر صنایع هوایی اسرائیل سرگرم نوسازی موشک زمین به هوای هند هستند و این در حالی است که اسرائیل هواپیمای جاسوسی بدون خلبان در اختیار هند قرارداده است .
علاوه براین قراردادهای علنی و غیر علنی زیادی میان دو طرف در جریان است .
براساس گزارشهایی که رسانه های اسرائیلی منتشر کرده اند ماهواره جاسوسی پیشرفته ای که هند اخیرا از اسرائیل خریداری کرده است برادر دو قلوی ماهواره نکسار به شمار می رود که به یک سیستم رادار ویژه مجهز است و می تواند اهداف زمینی را در تاریکی ، طوفان شن و اوضاع و احوال بد جوی دنبال کند .
گزارشهای منتشر شده نشان می دهد هدف دهلی نو از خریداری ماهواره جاسوسی جلوگیری از تکرار عملیات تروریستی مشابه حوادث بمبئی در هند است.
این منبع افزود با این قرار داد اسرائیل وارد یک باشگاه بسیار کوچکی شده است که ماهواره جاسوسی تولید و صادر می کند و دهلی نو را به سومین کشور وارد کننده سلاح در جهان تبدیل می کند .
هند هر ساله 4 میلیارد دلار برای واردات سلاح هزینه می کند با توجه به اینکه اسرائیل در پایان سال 2006 به دومین صادر کننده اسلحه به هند تبدیل شد.
منابع اسرائیلی اعلام کردند در همین سال 2006 هند به بزرگترین مشتری شرکتهای امنیتی اسرائیلی تبدیل شد و یک و نیم میلیارد دلار از این شرکتها خرید کرد .
وزیر امنیت هند نیز اعلام کرد صنایع نظامی اسرائیل در سالهای 2002 تا 2006 سالیانه یک میلیارد دلار از قراردادهای هند را نصیب خود کردند.