دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح در تشریح قابلیت های موشک زمین به زمین "سجیل" گفت: با ساخت این موشک جمهوری اسلامی ایران توان پرتاب پی در پی موشک را کسب کرده است.

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: موشک زمین به زمین سجیل به طور قابل ملاحظه ای می تواند توان ایران در دفاع و عمل در مواقع تهدید را افزایش دهد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سوخت این نوع از موشک ها جامد است، می تواند زمانی که پیش از این برای پرتاب موشک های زمین به زمین در همه انواع آن نیاز بود را از بین ببرد و این توان را ایجاد کند که در زمان لزوم به صورت پی در پی اقدام به پرتاب موشک کند.
سردار صفوی گفت: پیش از این سوخت موشک های زمین به زمین از جمله موشک های شهاب مایع بود و برای سوخت گیری آن زمان زیادی صرف می شد اما با اکنون به تولید موشک های سجیل هر چند دقیقه می توان یک موشک پرتاب کرد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح گفت: سوخت جامد موشک های سجیل بر آن روی نصب می شود و آماده پرتاب است و تنها باید روی سکوهای پرتاب قرار گیرد و زمانی دیگری را نمی خواهد.
وی در خصوص توسعه موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: هر کشوری در راستای استراتژی دفاعی خود حق دارد به تسلیحات دفاعی و تکنولوژی پیشرفته دسترسی یابد.
مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: برخی کشورهای جنوبی خلیج فارس در 3 سال گذشته میلیاردها دلار سلاح خریداری کرده اند و برخی از آنها رده اول خریداری اسلحه در دنیا را دارند.
سرلشگر صفوی در ادامه تاکید کرد: آنها سلاح های مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر می خرند اما جمهوری اسلامی ایران با یک تکنولوژی بومی ساز برای دفاع در مقابل آمریکا و تهدیدات احتمالی صهیونیست ها و نه کشورهای کوچک اطراف، در جهت توسعه صنایع موشکی خود حرکت می کند.