الحاق رسمی ناوشکن جماران به نیروی دریایی در روز ارتشژ

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گفت: همزمان با سالروز ارتش، ناوشکن جماران به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود.
سید محمود موسوی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت وقوع انقلاب اسلامی را منشأ خیر و برکت دانست و اظهار داشت: با توجه به وضعیت و شرایط کنونی شاهد فعالیت‌های گسترده از طرف جوانان ایرانی برای پیشبرد اهداف انقلاب هستیم.
وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین ملت ایران به ویژه نسل جوان است و باید در این راستا با تبلیغاتی که در آستانه سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی برای کمرنگ کردن حضور مردم می‌شود طوری برنامه‌ریزی کنیم تا شاهد وحدت بیشتر مردم و شکست دشمنان باشیم.
موسوی با اشاره به فرمایش‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در مورد برقرای ارتباط بیشتر با نسل جوان گفت: در این راستا ارگان‌های مختلف برنامه‌ریزی خاصی انجام داده‌اند.
فرمانده ارشد آجا در گیلان بیان داشت: کمیته هماهنگی نیروهای مسلح در استان تشکیل شده و برنامه‌های مشترکی در ایام دهه فجر برگزار می‌شود که اعزام کاروان زیارتی به مرقد امام راحل، رژه موتورسواران در روز 12 بهمن، دیدار با خانواده شهدا، صبحگاه مشترک و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از آن جمله است.
وی با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هنگام ورود امام (ره) به ایران بحث تأمین امنیت فرودگاه و نیز حضرت امام (ره) بر عهده نیروهای جان بر کف ارتش بود که به صورت داوطلبانه حضور پیدا کردند.
موسوی اضافه کرد: همچنین در بحث انتخابات تاریخی مردم برای رأی دادن به جمهوری اسلامی نیز نیروهای ارتش فعالیت ویژه‌ای داشتند.
به گفته فرمانده ارشد آجا، ارتش در حفاظت و حراست از تأسیسات حساس، اماکن اقتصادی و حفظ سرمایه‌های ملی حضوری فعال داشته است.
فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش خاطر‌نشان کرد: نیروهای ارتش در تمام صحنه‌ها در 30 سال انقلاب به خودکفایی و استقلال رسیده‌اند که این امر از شعارهای اولیه و کلیدی انقلاب اسلامی بوده و از برکات این انقلاب محسوب می‌شود.
وی در مورد یگان‌های پروازی ارتش اذعان داشت: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که طراحی جنگنده ایرانی در داخل کشور انجام می‌شود و همچنین توانایی ساخت یگان‌های پروازی رزمی را نیز کسب کرده‌ایم.
موسوی در بخش نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز اقدام‌های خوبی صورت گرفته که می‌توان به تأمین تجهیزات انفرادی، گروهی و تجهیزات تانک و خودروهای کشتی اشاره کرد.
فرمانده ارشد آجا در گیلان به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در 30 سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: قبل از انقلاب در بحث یگان‌های زیرسطحی حرفی برای گفتن نداشتیم اما در حال حاضر گام‌های خودکفایی برداشته شده و برای تعمیر و آموزش استفاده از آن، کارهای خوبی صورت گرفته و یگان‌های زیر سطحی سبک و نیمه سنگین در داخل کشور به صورت بومی تولید می‌شوند.
موسوی اضافه کرد: در بعد یگان‌های شناور سطحی قابلیت و توانمندی خوبی ایجاد شده و یگان‌های شناور رزمی در حد ناوچه‌های موشک‌انداز تولید و در حال بهره‌برداری هستند و کارآیی آنها به مراتب بهتر و به‌روزتر از تجهیزات قبل از انقلاب است که وارد می‌کردیم.
فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش با اشاره به اینکه در مورد ناوشکن‌های چند منظوره در جنوب و شمال کشور اقدام‌های خوبی صورت گرفته است بیان داشت: اوایل سال آینده همزمان با سالروز ارتش، الحاق رسمی ناوشکن جماران را به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم که توسط نیروهای داخلی تولید شده است.
موسوی افزود: قابلیت‌های این ناوشکن در ابعاد زیرسطحی، سطحی و هوایی است که می‌توان از آن استفاده کرد و بدنه این ناوشکن در صنایع تمجیدی بندرانزلی ساخته شده و در حال نصب دیگر متعلقات آن هستیم.
وی گفت: قابلیت‌های زمانی به دست آمده برای ما مهم است زیرا تمام کشورهای غربی و اروپایی به صورت هماهنگ شده سعی کردند نظام جمهوری اسلامی ایران را از دستیابی به تکنولوژی و توانایی ساخت تجهیزات نظامی محروم کنند که به این هدف خود نرسیدند.
فرمانده ارشد آجا در گیلان در مورد وضعیت ساخت ناوچه پیکان تصریح کرد: دو فروند از ناوچه پیکان تاکنون به بهره‌برداری رسیده و سومین فروند از این ناوچه نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از آزمایش تجهیزات نصب شده روی آن، به پیکره منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش می‌پیوندد.